onsdag 11. juni 2008

Trico til innkjøring. Del 1.



Trico ble avlevert hos Ole Johansen mandag 12.05.05.

Det ble ikke mange dagene før jeg måtte hen å sjekke hvordan han har det. Samt at jeg gjerne vil se så mye som mulig av hva han går igjennom. Både fordi jeg vil lære mer, og fordi jeg tror det er en stor fordel den dagen det er meg som sitter bak tømmene. Det blir mange bilder, men kanskje det kan være til innspirasjon og lærdom for andre. Så da kommer det en ny del for hver gang jeg er der henne (2-3 ganger i uka).


Vanligvis missliker jeg sterkt å se andre holde på med hesten min. Spessielt løs, de gjør så alt for mye. Sammen med Ole var det en fryd å se på hvor avslappet Trico er, og også hvordan han etterhvert viste Ole større og større tillitt. Han slipper ikke hvem som helst innpå med en gang. Sånn er han bare.

I dag startet Ole opp med å tømmekjøre. Trico er litt urolig på oppselings plassen, men samtidig hadde ikke jeg 100% fokus på han. Blir litt sånn nr man står å snakker og snakker og snakker.. Det blir nok bedre når han slår seg ennå mere til ro.

Tømmekjøring:

image
Ole ønsker at Trico skal lete etter riktig løsning. Her tror jeg Ole er rett før han skal til å vende Trico.

image
Vende inn mot midten.

image
Rygger

image
Trico får mange pauser da Ole stopper opp og forteller meg hva han holder på med. Samt en og annen vitsimage

Tømmekjøringen og vendiger går kjempebra, og Ole bytter fokus..

Trico inntroduseres for vogn for første gang.

image
"Fillevogna" hives mer eller mindre inn i RPen. Trico er _litt_ nyskjerrig på hva dette er..

image
Eller var det veldig?? Giraffhalsimage

image
Gå rundt med vogna ved siden av for første gang? No problemo!

image
Her slapp Ole vogna i bakken, og dere ser jo hvor redd Trico blirimage

image
Aaaa, den kan jo brukes som klø stativ jo.. Selv ikke dette reagerte Trico nevneverdig på.

image
Helt ok, litt ubehagelig med vogna på høyre side.

image
Traske over draga går helt fint.

image
Når vogna settes på høykant, da reagerer Trico. Det var ikke like kult. Så det jobber Ole en del med.

image
Opp og ned og rundt med vogna..

image
Hmm, fin måte å trimme menneske på tenker nok Trico her..image

image
Hvem er det egentlig som får telefon?image

image
"Fillevogna" gikk i ennå flere biter. Den ene biten som ramla av var vist super skremmel..

image
Så skremmel etter at Ole har leket litt med denimage

En liten pause mens en ny ting hentes inn i RPen.

Oljefat trening.

image
Hva er det nå den rare mannen tar inn hit... hmm

image
Ny måte å tømmekjøre på? (Venner hesten til å ha tau rundt beina mm)

image
Litt skeptisk.

image
De går seg en runde mens tønna rulles "feil vei". Tar ikke lang tid før Trico synes det er helt ok at den slamrer og ramler..

image
Det å få den veltet mot seg, nei der går grensen.

image
Ole forteller at han kan få lov til å kjenne på den med foten.

image
Kan få lov? Skal!image

image
Ole har egentlig en fortid som trommespiller. Trico synes det var utrolig fasinerende.

image
Longere rundt tønna er helt ok.

image
Litt skeptisk første gangen med tønna og vognen, men ikke noe mer heller.

image
Mer avslappet.

image
Phu. Det er slitsomt å være i skole igjen..

Trico har også fått to leke kamerater hos Ole. En åring og en toåring. Begge hingster(?)...
image
Hva er det Trico bestemmer over?

image
Åååå, det var hans hoppe ja... (Hvem var det som var balleløs igjen?)image

Trico har det kjempefint henne hos Ole og Liv, selv om det er langt herfra (to timer og femten minutter i rask bilfart). Neste besøk er egentlig planlagt til søndag... Det kan hende jeg må hen på fredag...imageimage

Ole: Du kan selvfølgelig ta de bildene du måtte ønske.



Ingen kommentarer: