fredag 8. august 2008

08.08.08: Begynner å bli fin nå.

Trico begynner å se ut som en frisk og rask hest nå. Røyter mye ennå, men det kommer mer og mer frem av den flotte blanke pelsen. Han har også fått litt mer gnist i øynene nå. Og lekenheten som jeg kjenner hos han titter frem. Det liker jeg!

I dag var han litt støl når jeg startet opp på banen. Etter å ha forsert ett vogntog med flis var jeg allikevel strålende fornøyd med starten. Brukte lang tid på å få han løsnet både i lengdebøy og sidebøy. Han ville liksom ikke, ville bare gå fort fort. Det var forsåvidt helt ok, for da vet jeg også at han begynner å bli i bedre form. Etter ørten volter, 8 tall, serpentiner, overganger og diagonaler begynte det endelig å løsne. På slutten strakte han seg fint ned og frem. Just som jeg liker. I dag var vel faktisk galopparbeidet det beste, da fikk han jobbet gjennom hele kroppen. Det så ut som han foretrakk den gangarten i dag.
Avstluttet som vanlig med en tur i løypene i skritt.

Jeg synes det er utrolig vanskelig å se/kjenne om takten og tempoet jeg jobber i er bra når jeg kjører. Er ikke vandt med å se det fra den vinkelen. Samt at det ikke er så lett å kjenne. I morgen tror jeg rett og slett jeg skal prøve å telle litt mens jeg trener, da er det lettere å finne en god takt.

Etter økten i dag tok jeg med paddene hjem og tørket litt bedre av selen enn jeg pleier. Det gir alltid en god følelse. I tillegg begynner jeg sakte men sikkert å føre Champion fôr inn i fôrplanen til Trico. Han skal bytte fra Spillers til dette. Dessverre. For Spillers er ett godt, men dyrt, fôr.

Gleder meg til i morra!

Ingen kommentarer: