fredag 8. august 2008

Hvem er vi?

Vi er ett team. Tidligere rideteam, nå ett kjøre team.

Trico er en dansk varmblods ridehest(?) på 6 år. Han er opprinnelig av dressuravstamning, men nå har han blitt omskolert til kjørehest. Dog en dressur kjørehest i første omgang. Trico er litt lik på sin eier; sta, livsglad, leken, sær og følsom. I en sånn flott miks. Han er stort sett mørk brun bortsett fra noen hvite hår på manken og det ene bakbenet. I innleggene under her kan dere lese om hans prossess for å bli en trygg og god kjørehest henne hos Ole Johansen.

Jeg er da eieren til Trico. Noen ganger kan man vel nesten spørre seg om hvem som eier hvem.. Det er nemlig ikke så godt å vite. Jeg er som Trico: sta, livsglad, leken, sær og følsom. Og sikkert mye mer enn det også. Har en mann og en liten Turbo. Turbo er en liten dvergdachs valp som pdd er 13 uker eller så. En liten ramp spør du meg. Hyggelig selskap også da. Jeg er utdannet rideinnstruktør men dessverre uføretrygdet pga en pokkers lungesykdom som hardt prøver å kvitte seg med meg. Dessverre for den så er jeg relativt seiglivet. En gang trodde jeg at lungetransplantasjon ville være en løsning for meg, men nå ser det dessverre ut som at noe kommer i veien for den biten også.

Hvorfor kjøreteam?
For ca ett år siden ble det alt for tungt å ri. Det var mer deprimerende enn artig. Riding skal være gøy! Derfor begynte jeg å spare til å kunne få kjørt inn Trico, kanskje det var noe jeg orket? Så i januar 08 fikk jeg den nedslående beskjeden om at det ikke var sikkert at lungetransplantasjon var noe som jeg kunne bli tilbudt som en løsning. Panikken ble stor, og sparepengene ble brukt til en reise utenlands for min mann og meg.
Da jeg kom hjem lå det en tråd på ett hesteforum som jeg er på hele tiden; Klara bør få en kjørehest! Og i løpet av kort tid hadde medlemmene av Ellen Ofstad's hesteforum samlet inn over 16 000 kroner til prosjekt Trico kjørehest. Ordent rabatter hos Ole Johansen, ei fra forumet sponset sele, fikk sponset polypad osv.

Så i sommer reiste Trico henn til Ole Johansen (med meg på slep 2-3 dager i uken), og som dere kan lese i tidligere innlegg gikk det riktig så godt.

Bloggen her.
Denne bloggen skal jeg bruke som treningsblogg for Trico. Litt sånn for å holde rede på hva han gjør om dagen, samt at det kanskje er noen der ute som vil finne det inntresant. Jeg skal prøve å være flink til å legge ut bilder, men det blir nok litt av hvert.

Vi snakkes!

Ingen kommentarer: