lørdag 9. august 2008

09.08.08: Bare tur.

I dag ble det bare tur. Bare er vel kanskje litt slemt sagt mot Trico, for han fikk virkelig jobba seg. Katrine og Sandy var også med, hun ble _litt_ stresset av å ha Trico forran seg, og til tider travere bak seg. Det roet seg litt etterhvert.
Vi kjørte to runder i alle sløyfene (3 sløyfer). Også avsluttet vi med å skritte en runde på travbanen. Trico tok det med stor ro, men Sandy synes det var en skremmelt sted å være.
Trico jobba bra, og var god og svett under saletten og brystet. Var ikke tungpusten på noen tid, men så holdt vi ett jevnt arbeidsjoggetempo hele veien og mye skritt.

Skal prøve å få til en sånn økt 1-2 dager i uka. Det er veldig bra for kondisjonen til Trico, samt at han får litt mer fremdrift av det. Etterhvert regner jeg også med å kunne øke anntall runder.

Nå ser det ut til at pelsen igjen har startet å falle av på enkelt områder. Det kan hende det har med regnet å gjøre. Mulig jeg må passe på å holde han tørr fremover. Nå skal han jobbe daglig i 4 dager til, så skal an få 4 dager hvor han bare skal gå i ridehallen hele døgnet sammen med Sandy. Vi skal arrangere NM i dressur på Epona, og jeg må nok prioritere å jobbe dugnad fremfor å trene hesten. Dessuten tror jeg Trico trenger noen fri dager nå.

I morra skal jeg få tatt noen bilder når jeg trener på ridebanen tenker jeg. Tror han ser presentabel ut nå.

Ingen kommentarer: