lørdag 3. oktober 2009

Dressur flinke Trico (og Katrine). :)

Trico har for det meste hatt fri denne uka. Han har gjort mye i det siste (selv om det ikke er skrevet inn her) og det har nesten ikke vært fridager for han i det hele tatt. Men i dag var det påan igjen.

Først så skrittet jeg rundt lenge på gutten. Versader og traverer går sånn tålig i skritt når jeg klarer å få han nok inn i hånda. Så prøvde vi oss på ett par bakdelsvendigner. Har litt å jobbe med der. Egentlig satt jeg for det meste bare på for å skritte han varm til Katrine.

Katrine startet ut med å ri versader i trav.. Siden jeg skrittet rundt på hennes hest, så fikk hun mye rettledning og gjør sånn og sånn undervising. Jeg vet hva jeg vil ha! Nå fungerer versadene så godt for de begge to, at vi kan begynne å utvikle de mere. Forlange større nøyaktighet i hvor mye hesten skal tverre og bøye osv. Det går stort sett veldig bra. Så var det litt traverer. Denne gangen på langsiden. Etterhvert gikk vi over til å starte med versader- 10 meters volte- traverer. Det var litt vanskeligere. Trico har en tendens til å ville sette innvendig ben litt ut, som da ikke er helt i orden.. Rette litt på Katrine, og det hele går enkelt.

Galopparbeidet i dag hadde hovedfous på kontra galopp trening. Startet ut ved å legge en 20 meters volte på kortsiden, så ut i hjørnet, lage bue inn over midlinja ned langsiden, for så å ut i hjørnet igjen. 20 meters volte og alt i repitisjon igjen. Mye fokus på å få hesten opp forran seg, samt riktig stilling og bøyning.

Gjennom hele timen var halvparader noe som ble repitert titt og ofte. :)

Utrolig moro å se utviklingen til de to sammen. Kjempeflike!

Ingen kommentarer: