søndag 20. september 2009

20.09.09: Langetøyler økt.

Det er alt for lenge siden Trico og jeg har gått lange tøyler. Sist var faktisk rundt jul 2008. I januar fikk jeg ett kraftig fall i lungefunksjonen min, og siden da har jeg ikke orket å gå med Trico. Men den siste månden har jeg startet med oksygen behandling under aktivitet (og litt ellers også), og det har gitt nye muligheter til en hel masse. Men først og fremst til Trico.

Så etter å ha rotet frem ett par hjelpetøyler, en pakke rosiner og en dressurpisk, ja da var det ingen undskyldning. Og Trico ble happy som bare det når han skjønte hva som sto på planen. Han har ikke glemt dette hvertfall. Jeg fikk nok ett bevis på at han er blitt en ennå sterkere gutt. Sist vi gikk slet vi litt med å få til traverene i skritt. Versadene i trav var litt hengslete og traven gikk ikke å samle samle over alt for lange strekk. I dag gikk det hele. Traverene halvt igjennom banen satt som ett skudd på begge hender. Versadene i trav var det bare å legge fint opp til, så gikk han de sånn som jeg ville. Og traven på rett spor er virkelig blitt bedre. Ja vi travet til og med en hel runde i ridehuset (det største)... Trico hadde det kjempemoro, og jeg også. Etterpå var jeg så svett at det rant fra panna mi. Mens Trico bare var happy happy. Dette må tas frem flere ganger. :) Moro moro.

2 kommentarer:

Guro sa...

Så bra Klara :) Vi hadde også en super økt med lange tøyler i går. Det er så underlig hvordan man kan glemme helt at det går framover når man "bare rir" og ikke så godt kjenner at det går noen som helst retning fordi man gjør det "ofte" (blir sikkert litt det samme med kjøringen for dere) så gjør man noe mn ikke har gjort på en stund og vips så skjønner man at det har skjedd positiv utvikling :-D

Ok, legge seg nå, rotete kommentar ser jeg :-P Håper det blir flere økter på dere som du kan dele med oss :-)

Guro

Klara sa...

Du her helt rett Guro :)