lørdag 19. september 2009

19.09.09: Kjøretur.

Hadde egentlig tenkt å ta en økt dressur på banen. Men da den var så fryktelig humpete i dag, så fant jeg ut at vi heller trengte en tur med en del jogging i. Så da ble det sånn.

Passet i grunnen veldig fint. I ukedagene er det mye anleggsarbeid rundt treningsløypene. Men i dag var det deilig stille. Vi har en fast liten runde vi pleier å ta (borte fra anleggsarbeidet som jeg ikke liker), men i dag var vi rundt hele. Det lå hauger og trær der det ikke pleier, men det var nok mer meg enn Trico som kikket på det. Som vanlig gikk han som ei klokke. Ett sted synes jeg det er litt ubehagelig å gå. Det er ned mellom to "løpegårder" (sånne lange smale) til en travtrener. I dag sto det to hester i hver luftegård, og de herjet godt før vi kom frem. Det er så smalt der at man ikke kan møtes feks to hester med vogn, så man har de helt oppi seg. Trico ble litt bratt i nakken, og løfta nok bena litt ekstra høyt. Og gikk pent i mellom de 4 herjete guttene.

Siden han var så kontrollerbare, så utfordret jeg meg selv på det med å kjøre ut på travbanen. Jeg synes det er litt ubehaglig for det er så VANVITTIG mye plass der. Bortsett fra at reklameskiltene fremdeles er litt småskumle, så travet Trico så fint rundt atte. Gikk mer i luntetrav enn noe annet. Men det er mer meg enn Trico. Kunne egentlig trengt å se at noen kjørte han rundt der noen ganger i ett litt høyere tempo. For det hadde vært veldig fin trening for han å få gjøre det litt.. *tenke tenke*

Ingen kommentarer: