onsdag 10. juni 2009

Pussestelledille.

Egentlig hadde jeg tenkt å longere eller gjøre noe annet bakkearbeidaktig på formiddagen i dag. Men da jeg kom var det full aktivitet i ridehallen med noe sprangriding. Siden det regner er jeg litt forsiktig med å bli våt, så turen henn i det andre ridehuset ble litt for lang. Derfor ble det bare stelling og dulling i dag. Noe jeg tror Trico satte svært pris på. Manen som ble klippet kort for noen uker siden fikk nok en omgang med saksen. Trico virkelig elsker når jeg holder på med mana, så det er like før jeg selv må holde hodet han sitt oppe. Så bare litt fin pussing her og der med den gode mye børsten, godt iblandet kløing der han liker det. Spessielt nede på høyre bakfot liker han å bli klødd, og inni venstre øre. Det er områder som IKKE må glemmes *ler*. Samt at vi har særdeles viktige og gode samtaler når vi står sånn. Alt er han ikke like enige i, men stort sett finner vi noen likheter i de forskjellige meningene våre. Foreksempel vet jeg veldig godt at han er mer killen på høyre skulder enn på venstre, mens han vet at han må børstes begge plasser enten han vil eller ikke. Jeg må huske å ikke børst for hardt, han får ikke lov å treffe meg med tennene hvis jeg tilfeldigvis blir litt for røff med børsten. Dette er vi enige om. Stort sett.

Han er rar han Tricoen. Ca like rar som meg tenker jeg...

Martine er ute med han jevnt og trutt i tillegg til de dagene jeg bruker han. Fast hver mandag, onsdag og torsdag. Og ofte blir det også en dag eller to i helgen. Noen dager går Trico derfor to ganger. Uten at det gjør han så mye. Eller oss. Da er han bare ennå mer fornøyd.

Ingen kommentarer: