tirsdag 25. november 2008

Longerings økt.

Planen i dag var å få longert Trico. Måtte ut i den lille ridehallen pga sprangtrening i den store. Fint å få prøvet ut å være litt rundt forbi, jeg kan fort bli litt kjedelig sånn fordi det er mye enklere å gå ut i den store som ligger vegg i vegg med stallen.

Leiet rundt senteret først. Fin og rolig gamp. Nydelig sol og helt vindstille. Deilig! Inne i hallen var jeg kjapp til å spenne på innspenningen. Brukte samme type som sist gang (vanlige innspenningstøyler med gummiring festet fra gjorden til bittet). Travet enn god stund på stor volte før jeg ba om noe mer. Jobbet så litt overganger mellom trav og skritt. Belønnet når jeg fikk en fin form som jeg likte og når han søkte innspenningstøylen. Plutselig eksploderte hesten (ikke helt uventet) av en liten lyd på utsiden. Og løpingen var i gang. Lot han bare holde på til han var ferdig, og da ba jeg han om å fortsette litt til... det skal være tungt å reagere på den måten.. Etter en liten stund kunne vi gå tilbake til det konstruktive arbeidet med overganger. Etterhvert også litt galopparbeid. En del overganger. I dag gikk overganger fra skritt til galopp mye MYE bedre. Fikk ett par fine på hver hånd. Da ga jeg meg. Avsluttet med å la han få strekke seg lang og dyp på egenhånd. Skrittet rundt senteret som avskritting.

I morgen skal jeg kjøre på time for Allan. Det blir moro!

Ingen kommentarer: