torsdag 23. oktober 2008

Oppdatering.

Jeg har ligget 10 dager på sykehus og hatt en tur inn til Rikshospitalet. Har vært så dårlig at det ikke har vært overskudd i det hele tatt til å følge opp bloggen til Trico, men skal prøve å kjøre igjennom en rask oppdatering her nå.

Martine har vært til uvurderlig hjelp den tiden jeg har vært borte. Minst 3 dager i uka har hun stelt og trent Trico. Det er ingen tvil om at han trives bedre med jevn bruk og stell. Det kan hende at det er oppmerksomheten som er den viktigste. Hver torsdag rir Martine på ridetime for Sigrid Rui. Det går veldig greit. Trico oppfører seg pent, selv om de andre ponniene går litt i hytt og pine. Han blir veldig frem i galoppen, men det går greit. Martine har de siste ukene ridd en del på bane, men også vært på tur.

Nå i helga fikk Trico nye sko på frembena. Høvene ser bedre ut enn det de har vært tidligere. De vil nok aldri bli helt gode, men det er moro at de hvertfall blir bedre. Bakbena, som er uten sko, klarer seg veldig bra. Bare litt rasping i ny og ne.

Katrine og Svanhild har også ridd Trico ett par ganger de siste ukene. Han kjennes fin ut.

Jeg satt litt på han selv i går. Litt spent over overlinja, ellers veldig myk og smidig. Gikk versader og traverer så det sang, og jeg kunne bare ønske jeg kunne jobbet han litt i trav også. Men skritt er bedre enn ingenting!

Martine skal begynne å ri med gouge (en type innspenningstøyle). Handlet inn en i helgen. Tror Trico vil bli litt lettere for henne da, og han vil spenne av over overlinja med den. Den har hvertfall vist seg å være god for han tidligere. Dessuten er den veldig enkel i bruk.

Ingen kommentarer: