søndag 5. oktober 2008

Nesten fri.

Hadde egentlig planlagt å kjøre en tur i dag. Men min nedadgående form kombinert med kaldt og uforutsatt vær satte en effektiv stopper for de planene.

I stedenfor fant jeg ut at vi kunne leke oss litt i ridehuset i longering/ langt tau. Overganger, holde bøyning og ettergift (hadde kun taugrime og en pisk som lå på bakken). Til slutt prøvde vi oss på longering med halstau. Har vel ikke noe å si hvordan tauet er festet? Har det? Vel, det skal vertfall ikke mye trening til før Trico går vel så fint i bare halstau som i grime eller i hodelag. Andre i ridehallen ville nok synes det ville vært tryggere med hodelag når Trico kopierer mine hopp og sprett når vi trener på fatninger.. Det er like enkelt å trene inn ett bukk, som en skikkelig fatning.. Ikke mange klikkene man skal gjøre feil.. *ler.. Jeg ser på det som moro å lek fra hesten sin side (og min) mens andre sier han hadde vel litt vel mye energi i dag.. Energi det var, i kontrolerte former...

Prosjekt neste uke (eller når det blir) longsjering uten noenting (bortsett fra rosinene da)..

Vi har det moro!!!!

Ingen kommentarer: