torsdag 15. oktober 2009

15.10.09: Grime, longetau og lang pisk.

= leietrening med mer..

Trico skulle bare ha fri i dag siden vi skal kjøre lørdag og søndag for Allan. Vil ikke han bare skal stå på kvelden, så jeg tenkte at litt avansert leietrening ville passe oss fint. Trico er også blitt litt draete i grima, så det kan være greit å påminne han om å vente litt innimellom.. Samtidig kan jeg jo få trent litt stemmekommando..

Han var fin og avslappet stort sett hele tiden. Som vanlig fikk han en liten raptus i longa (lot han jogge i rolig tempo (?) rundt meg til starten) og tok litt av med hopp og sprett og full fart.. Må skjønne det er moro.. Når han fikk løpt av seg litt fikk vi benyttet oss litt av noen bommer i både skritt og trav. Ikke så lett å trave lang og lav over bommer.. God styrketrening og smidighetstrening. Fikk også trent litt venninger, og stemmekommandoer.

Så gikk vi over til den biten hvor Trico bare var søt og irriterende mens jeg underviste litt på Katrine. Trico står å løfter på lua, småbiter i jakkekragen, dytter hodet under armen og vil bare at jeg skal se på han. Til slutt skjønner han at det ikke fungerer og står pent med hodet senket mens jeg klør han i panna.. Deilig å bare gjøre ingenting sammen med hesten sånn, selv om jeg gjorde noe.

Ingen kommentarer: