lørdag 20. juni 2009

Mer hengertrening.

Martine er den som står for mosjonering av Trico. Så driver Katrine å tar han av og på hengeren mens jeg står å er bedreviter *ler*.. Samt propper hesten full av godbiter da. Flink til det også. I dag (lørdag) skrudde vi opp fôrkrybbe i hengeren. Trico var ut og inn ørten ganger, og også med skillelemmen helt vanlig. Han var roligere i dag, selv om det ikke er helt perfekt. I løpet av noen dager bør problemet være helt løst. Han går inn selv, og sendes på. Problemet er at han ikke helt vil være der inne. Det kommer selvfølgelig av at vi (jeg) har vært for utålmodig. Dumt, men sånn har det blitt. Så må jeg løse problemet nå. Da er det godt å ha egen henger. Han var fin på slutten og kunne ta av og på bommen bak uten at han gikk i mot. Vi kunne også ta han halveis på og av, samt laste han litt for så å vente litt for å ta han helt inn. Det er da han helst bare har satt hode i været og sagt at det ikke går å gjøre det sånn.

I dag har jeg bedt Sigbjørn pent om han vil snekre en sånn sirkus ståpå ting til meg. Tror Trico og jeg vil ha godt av å gjøre litt sånt noe nå. Bare for å ta leietreningen ett steg videre. Dessuten tror jeg det vil hjelpe oss i lastingen.

I morgen skal Katrine hoppe Trico. Det blir moro. Jeg skal undervise og ta bilder tenkte jeg. Sånn hvis jeg orker da. Ellers er Svanhild der også da :)

Ingen kommentarer: