onsdag 27. mai 2009

Ok økt i dag også. (Fått sko)

Rytteren vil gjerne litt for mye innimellom, og glemmer helt sine egne behov for O2 under aktivitet. Ja helt til piloten finner ut at riding og hosting ikke går helt bra sammen. Heldigvis husker Trico sine gamle kunster med å sakke tempo når piloten slår på autopilot. Han er bedre og mer stabil i formen nå, bare på disse dagene jeg har ridd han. Han har også lettere for å akseptere at jeg slipper han ut i formen (under feks hosting) for så å gå rett opp i formen uten det helt store arbeidet for min del. Jeg har merket at det er ofte noe man må lære hestene å akseptere, og de må være veldig fremme for å få det til. Min forrige hest Campino var veldig flink til dette da jeg måtte starte å lære det når jeg hoppet med han. Trico har liksom ikke helt kommet der da han ikke har vært sterk nok til det. Men nå er han sterk nok når bare piloten sitter riktig og gir de rette signalene.

Var litt sliten i dag, så ting ble ikke helt etter boka. Men jeg er godt fornøyd med vårt arbeid. Sjenkevikninger gikk som en drøm i dag. Deilig.

Ellers har han også fått nye sko. Skoene på bakbena er pelt av igjen da hovslageren tror de har gjort sin nytte for denne gang. Frembena skos fremdeles med equlibra sko, noe som fungerer utmerket. Siden han muligens skal til og fra litt beite ol. så er han skodd med sko i str 1 (han ligger midt mellom 1-2 sko). Hovslageren var litt bekymra for om en søm hadde kommet litt nære når ho slo den inn. Den ble dratt ut, og fiksert på nytt. Ser hvordan han er i morgen. Litt ømfitlig på det der han Trico, så håper det går bra.

Ingen kommentarer: