onsdag 19. november 2008

19.11.08: Kjøreøkt.

Trico er sprek om dagen. Derfor fant jeg ut at det var best å få på vogna og få trent av litt overskudds energi. Joda, det blåste litt da jeg gikk inn i stallen, men da vi kom ut for å spenne for blåste det nesten liten storm ute på ridebanen. Trico har pels, og Martine og jeg var godt kledd (eller hvertfall meg da), så vi frøs ikke.

Siden Trico var i overkant sprek, gikk vi rett i joggemodus i dag. 8 tall og vendinger, overganger og tempovekslinger. Fikk en liten smakebit av "ta av" Trico, og fikk testet at en toms stoppen satt på plass. Det var betryggende. Hadde god kontakt til tømmene, og når bare jeg fikk opp tempoet så jobbet Trico riktig så bra. Det er FRYKTELIG vanskelig å gå stilt og bøyd til venstre. Spessielt når man blir litt sliten. Fatningene er også litt trege, så jeg må være litt etter han for å få det til. Burde ha en oppfriskning i longe, men akkurat nå er jeg ikke i form til det. Kanskje til uka. Ellers jobbet vi med "spraler" hvor vi gradvis gjør volta mindre og tar versade ut til sporet igjen, og så jobbet vi med å bytte hånd med litt mindre vendinger enn vi pleier. Han faller fremdeles inn på venstre hånd og jeg sliter med å ha en jevn kontakt til tømmene. Tempoet kan jeg også godt jobbe med å få litt opp, da vil mye komme av seg selv.
Vi kjørte aktivt i omtrent en time, og da var Trico tydelig fornøyd med sin innsats. Jeg også forøvrigt.

Håper det blir mer kjøring i løpet av helga. Det er så moro!

Ingen kommentarer: