onsdag 11. juni 2008

Trico = kjørehest. Del 1.


Nå har jeg ikke vært hos Trico på nesten ei uke. Delvis pga Lucky, delvis pga min form. Denne dagen klaffet derimot alt perfekt iom Anne (JH) stilte opp som sjofør. Tusen tusen takk Anne. Det er alltid koselig å dra på tur med deg.

Litt sliten, og ikke helt i topp form, og med nervene litt på utsiden over hva som skal skje, er jeg vel litt mer taus enn det Ole og Liv er vandt med. Derfor ble det heller ikke tatt sååå mange bilder denne gangen. Filmene sier mer enn mange ord da.

Arbeid i RP.
Første gang Trico skal ut med vognen er det ingen grunn til at han skal ha noe ekstra overskudd. Dessuten er det greit å vite at hesten er å nett med deg når du skal spenne for. Økta var ikke så lenge da Trico ikke hadde så mye energi til overs.
image

Påseling.
Så var det opp i "bua" hvor Trico er blitt vandt med at vogna spennes på og av, og blir løftet og flyttet for. Det var moro å se hvor mye mer avslappet Trico var til hele denne prossessen nå. Og det er tydelig at han hadde godt av ei helg på beite. (Selv om mor synes det var mye skrammer mm.). Og ja, hesten blir spist på bena av å stå på beite, selv om ikke Ole helt trodde på meg da jeg sa det før helga..image
image

Kjøring for første gang.
Tror videoene taler for seg selv. Dette er aller første gang Trico trekker vogn.

JEG HAR KJØREHEST!

Ingen kommentarer: