tirsdag 1. september 2009

I helgen gikk Trico stevne.

Lisabeth red Trico i LB0 på lørdagen. Ellers hadde han vel stort sett fri. Jeg har vært opptatt hele helgen, og har ikke sett noe til han. Tusler å går i rideskolen på sine dager, og jeg får høre at han gjør en god jobb. Elevene liker godt å ri han. Siden vogna er litt skranten har jeg begynt å gjøre noe med den. Søndag ble dekkene sett over og fylt i luft. De var helt fine i dag, så det er nok bare det at den har stått litt mye. Så har jeg også pusset over dragene samt vasket de med sprit. Smørt på Rustbjørn der hvor draga var rustet, og skal grunne og lakkere draga i løpet av uka. Tror det blir bra til slutt. Skal passe på å ta med ei fettpresse med fett, sånn at jeg får smørt den godt opp også. Så blir det så bra atte. Håper vogna skal få stå inne i vinter, og dermed blimindre slitasje. Skal også passe på at draga ikke ligger neddi bakken, men holdes oppe av ett eller annet (akkurat nå en fôr dunk).

Ingen kommentarer: