mandag 3. august 2009

Longering.

Trico ser utrolig godt ut nå. Blid og fornøyd. Trivselsflekker (!!!) og flott i pelsen. Under stell er han rolig og fin. Deilig hest å komme tilbake til. Tusen tusen takk for hjelpa Lisabeth og Katrine. Ikke noe problem å reise når hesten ser bedre ut når jeg kommer tilbake enn når jeg dro. :-)

Friserte litt på manen før jeg gikk i gang med longering. Var mest bare for å sjekke hvordan han var i kroppen. SPREK! Så da trente vi litt overganger med vekt på nedover, samt at han gikk i god form. Fikk ett skikkelig raptus hvor jeg rett og slett mistet han. Akkurat i en sånn situasjon kunne jeg heller likt at han var komfertabel med å gå med kapsun eller grime. Og ikke at longelina henger etter. Dog fikk jeg bare bekreftet at stemmekommandoene er inne, for han fikk bare to runder før jeg fikk pusten igjen til å rope han ned (raptuset førte til at jeg løp litt over banen for å ikke henge i han, noe som ikke duger så godt for min del, note to my self; heng heller i hesten).

På under 20 minutter ble han god å gjennomsvett, og jobbet bra på begge hender. Som vanlig var det vanskeligere å aktivisere høyre bakben, men det gikk seg til. Litt smålåst i overlinja over manken, men det kan også være longeringsgjorten som ble liggende litt løst og dermed skled frem. Han liker særdeles dårlig trykk på manken.

Godt å se Trico gutten igjen. :)

Ingen kommentarer: