torsdag 6. august 2009

05.08.09: Skrittetur.

Trico var litt hoven og varm i venstre fremben. Han har ett bittelite stikksår nederst på kronranda på yttersiden som jeg tror er problemet. Han var ikke halt eller hadde vondt. Skrittet derfor en tur på ubersprek hest rundt i løypa. Formen hans er god, så da en traver kom forbi i virkelig fort fort tempo ble han litt giret. Det får han ikke lov til, så det var bare å roe ned. Dog fikk vi ett meget høyt tempo i skritt rundt løypa. Da tre ender fant ut de skulle flakse opp rett forran oss ble det en lite piruett. Heldigvis eier jeg ennå litt balanse i salen, så det var bare å fortsette. Var han ikke spent som ei fjær før dette, så ble han det nå. Og da nok en traver (den samme, de pleier vanligvis bare jogge i løypa) kom i virkelig fort fort fart så ble det overkok i topplokket på Tricogutten. Må jo nesten bare le av gutten. Nå som han er blitt så voksen og fornuftig, også skal han koke over pga en traver som stryker forbi.. Nehei, den går ikke mor på.. Så jeg prikker han i mana og snakker litt strengt til han. Og hodet går boms i bakken og vi skritter videre på lange tøyler.. Så mye for den sprekheten.. Kunne ønske jeg hadde krefter til å ri han på banen når han er som dette. Da gir han så mye gratis og er en sann fryd å ri.. Drømmepånnisen min..

Vasket og kjølte ben etterpå, og la på en animalintex. Og bandasjer åff kårs :-)

Ingen kommentarer: