lørdag 6. juni 2009

Ridetime med Martine.

Martine rir Trico jevnt og trutt 3-4 ganger i uka. Det går opp og ned. Heldigvis mer opp enn ned selv om det kanskje har vært litt vanskelig for henne nå som jeg selv sitter på Trico innimellom. Han blir litt mer våken av det tror jeg. Stort sett får jeg rapporter om at det går greit.

I dag hadde jeg ridetime med Martine. Det passet sånn da jeg var en svipptur innom. Jobbet mye med sitsen til Martine, og det å finne en god kontakt. Hun er på god vei, men det er masse igjen. Spessielt på Trico som er såpass kravstor i hvordan han vil ha det. For hard kontakt: hodet i været. For løs kontakt: laaaaang i kroppen med slengende hode. Samtidig skal man helst sitte avslappet og med helt ettergivende hender, samt ikke gjøre for mye av verken det ene eller andre. Lett?? Nei! Det ble bedre og bedre utover i økta. Innimellom kom han ned på plass, og Martine satt riktig så pent. Det henger godt sammen på en hest som Trico.

På slutten fikk Martine prøve seg på noen fatninger fra skritt. Det tror jeg var stort da hun fikk til. Måtte terpe litt på å sitte riktig, og holde Trico våken, men så kom det også noen skikkelig fine noen etterhvert. Moro å se de sammen.

Ingen kommentarer: