tirsdag 26. mai 2009

UTROLIG fin i dag.

Det er så godt å kjenne at jeg ikke skal ha mange dagene i salen før jeg har noe av ridefølelsen tilbake. I dag fikk jeg full uttelling av lille vennen min. De siste dagene har jeg jobbet mye med å bare holde han i en stabil fom, gjerne litt dyp/lang. Han har vært litt sånn at han unviker bittet litt mer enn jeg liker. Har vært for lett i hånda, så jeg ikke er helt sikker på om han suger jevnt til begge sider. Vil gjerne ha han ørlittegranne tyngre i hånda. Og i dag var han helt perfekt. Kunne bare sitte å ri han frem til hånda, og han fulgte den både til lang og dyp, og mer samlet og høy. I alle gangarter. Så fin var han i dag at jeg fikk det helt gode samlede travet etter en lengre oppvarming i skritt. Når han viser seg fra den siden er det null problemer å ride på han. Da er det bare en fryd.
I galopp fatningene må jeg nok jobbe litt mer med meg selv. Knekker sammen både her og der, og muskler som protesterer mot å gjøre det jeg vil. Heldigvis kjenner jeg at det kommer seg. Skal spørre om Sigrid vil ha en kort time med meg en dag. Rette litt på sits, og være litt øyne på bakken. Trenger det nå.
Ellers fikk han vaksine i går. Derfor skal han bare gå helt lett de neste dagene. Han fikk også en omgang med b-vitaminer.