lørdag 16. mai 2009

En liten oppsummering.

Da Trico dro avgårde til Kragerø så han ikke mye pen ut. Pelsen begynte å bli matt, og han ble litt skranten. Tenkte det var pga fellingen, så jeg fikk ordnet det sånn at han fikk to omganger med B-vitaminer av dyrlegen. Tenkte det ville gjøre susen. Det gjorde det ikke. Han er ikke blitt noe bedre, og pelsen er i dårlig forfatning, så også vekten. Han er litt tynn. Ett problem som stadig kommer igjen tror jeg. I våres sluttet jeg å gi han mais og olje, og det har nok hatt stort utslag selv om jeg har økt fôrmengden på andre områder da. Derfor har jeg i dag startet opp med olje fra FK.

Det er lenge siden jeg har stelt noe med Trico nå, så i dag var det full shining med klipp av manen, vasking og full rullings i luftegården etterpå (det hører med til vaskingen hos meg det). Trico er ikke lenger hesten med den lange manen, da det ble for fristende å ta frem saksen i dag.. Ups.. Pen er han nå åkke som da :). Så regner jeg med at det går noen uker før pelsen er like flott og blank som den var i vinter. For sikkerhets skyld skal jeg ta en avføringsprøve til uka.

Ingen kommentarer: