torsdag 2. april 2009

Vi fortsetter i den gode steamen!

Hestepasseren er i Danmark. Det passer jo fint siden jeg er i så god form. Da kan jeg gjøre just som jeg vil hele tiden. Rart det ble kjøreøkt i dag også da?

I dag var den store utebanen åpen for bruk. Den er vireklig gedigen. Siden jeg allerede hadde vært modig med å ut å kjøre på travbanen, var det derfor naturlig å fortsette å ta utfordringene. Dessuten var det stengt inn til den vanlige banen, så det sa seg egentlig selv.

Trico var superfantastisk fin. Vi begynner virkelig å komme noen vei. I starten følte jeg det gikk litt seint, så jeg maste litt mye på han. Så spurte jeg en erfaren rytter hva hun synes om tempoet, det var kjempeflott. Han jobbet godt gjennom ryggen med fint steg. Det var nok bare meg som ble litt lurt av all plassen. Så da fortsatte vi bare med volter og vendinger og overganger mellom alle gangartene. Så fant jeg ut at jeg jammen meg ville prøve meg på kontra i galopp.. Så jeg ba han om å fatte riktig galopp på volte før jeg tok ett åtte tall hvor den ene volta ble i kontra.. På den ene hånda gikk det supert, og jeg kunne sikkert laget volta ennå mindre (laget de veldig rommelige), mens på den andre hånda var det litt mer arbeid for min del for å holde "driven" i det. Men det gikk det også. Høyregaloppen var den galoppen han var best på. Noe som stemmer med tanke på alt det andre jeg jobber med.

Etter endt økt tok vi en runde i løypene på parken i skritt. Skrittet også opp til dyreklinikken for å få en dose B vitaminer i musklen. Kasnkje det kan hjelpe på pels fellinga. Spytter jo pels etter hver gang jeg har kjørt.

Nok en fantastisk økt med hesten min forran vogn. Tar det aldri slutt?? Håper ikke det!

Ingen kommentarer: