fredag 17. april 2009

En liten tur på tur. :-D

Det er 14 (!) dager siden jeg har sett Trico i dag. Og egentlig holdt hele turen på å gå i vasken i dag også. Men med min enormt gode hukommelse kom jeg på at jeg har "nabo" som også har hest ute på Epona.. (Ja ikke sant???!!!).. Derfor kom jeg meg ut alikevel.

Nabo'n skulle på leietur, og jeg hev meg liksågodt rundt og fikk alle mulig andre til å stelle og sale opp hesten sånn at jeg også kunne være med på tur. Ridetur!!!

Det ble den korteste turen i løypa. Og kanskje den vondeste jeg noen sinne har hatt *ler*. Men det var vært hver smertestikk bare å kjenne hesten traske traust under meg. Og selv ved sprengnings varsel og lite pang så var det bare såvidt han leet på ett øre. Samtidig bar han meg forsiktig på luftputer hele veien rundt.

Det eneste han ikke kunne hjelpe meg med var å ikke legge press på området på brystet som er vondt når jeg gikk av hesten sånn som jeg pleier.. Hvorfor kan jeg ikke noen ganger bare bryte mine egne regler?

Så var det bare å få noen til å sale av hesten igjen. Gi godbiter og tusle ut i luftegården igjen. Gleder meg til å få på vogna. Har ikke vært med hest siden ulykken, og jeg var litt bekymret. Men man trenger da ikke bekymre seg når man har en hest som Trico. Dessuten måtte jeg teste entomsstoppen: den satt som ett skudd. :-)

Takk for all hjelpa for å få til ridetur i dag hvis dere skulle komme over dette :-)

1 kommentar:

miromurr sa...

Trico fortjener ei jente som deg, og du fortjener en hest som Trico. Så fint at dere har funnet hverandre. God langtur!