søndag 18. januar 2009

Oppdatering med equiterapaut.

Trico hadde på lørdag igjen besøk av Annette Selliken. Hun kommer til Kristiansands område en gang pr mnd for å behandle hest. Jeg er veldig fornøyd med det, siden hun er grundig og gir gode tilbakemeldinger direkte på ting. Også er hun ærlig.

Trico hadde litt andre problemer nå enn sist gang. Sist gang viste jeg jo at det var en større låsning i bekkenet og korsrygg. Det var (som forventet) også låsninger der denne gangen, men det var også oppstått en del spenninger og muskulære ting som kommer av trening. Noe ser jeg har direkte tilknytting til manglende trening, og annet pga for lite løsgjørende trening. Trico er vanskelig å ri løsgjørende fordi man selv må være så løsgjort og flink til å ri. Og jeg har bare sittet på Trico en håndfull ganger selv siden sist. Martine blir stadig bedre til å ri og det hjelper også godt. Katrine klarer også å få han til å slippe innimellom nå.

I løpet av våren håper jeg at det vil bli mye kjøring, og at det vil løse noe av problemene. Også må jeg se å komme meg opp på den hesteryggen selv også for å få tatt bort litt rusk som er både her og der. Salen bør også ha en omgang hos salmakeren, men det må rett og slett vente litt. Enn så lenge vil bytte av salunderlag gjøre en god nytte.

Trico står dessverre igjen alene i luftegård. Han er rett og slett for leken til at andre vil ha hesten sin sammen med han. Det er utrolig trist. Kunne ønske han hadde sin helt egen private lekekammerat. Har nå tatt av broddene sånn at han igjen kan begynne å gå på skrittebåndet to ganger i uka. Det var veldig godt for han i høst. Fungerer det bra nå, så øker jeg nok til 3-4 ganger i uka snart. Veldig bra for hele hesten. Han skritter godt gjennom kroppen, og får løsgjort seg noe der også.

Ingen kommentarer: