fredag 19. september 2008

Tømmekjøringlangetøyler.

Det regnet ute i dag. Derfor ble det ingen kjøretur som planlagt. Istedenfor ble det 20 minutter med tømmekjøringlangetøyler i dag. Trico var superflink!

Startet opp med å bare jobbe han rett i skritt. Ikke noe jeg har fokusert så veldig veldig på før, men nå var det tiden for det. Travet er blitt sterkere, og dermed vil jeg også kreve mer av han i skritt. På høyre hånd må jeg fremdeles tenke litt svak versade, men så ettervert vil jeg at han skal gå rett av seg selv. Fikk noen fine steg innimellom. Videre jobbet vi med kontraversade, rett frem, vanlig versade på begge hender. Dette for å få han litt mer fremover tenkende i alt vi gjør. Det bidrar endringene med, samt de små strekkene hvor han bare skal gå frem. Så jobbet vi med rett hest i trav. Samt mye overganger. Det er tungt å trave rett frem. Så innimellom la vi inn noen versader. Det er flott å se hvordan hele overlinja jobber, og hvordan samlende øvelser får han til å reise seg mer. Burde vært filmet i dag. Superflink og utrolig motivert var han.

På slutten avsluttet vi med å trene meg. Gikk to runder i ridehallen hvor vi virkelig langet ut. Deilig å få det til igjen. Blir litt vel sliten, men det hjelper godt på pusten etterpå.

Hvis det er fint vær i morra, så blir det kjøring. Hvis ikke skal kanskje Katrine ri han litt.

Ingen kommentarer: