fredag 26. september 2008

Kjøreøkt.

Jeg har vært litt sliten de siste dagene. Det her skjedd litt mye på hjemmefronten og i alt det styret og stellet jeg er med i. Smellen kom i dag.

Egentlig var turen ut til Trico planlagt til å være en tittpå og gi litt mat tur, men fristelsen ble stor til å sele på å kjøre en tur siden været var så fint. Som sagt så gjort.

Brukte litt tid på å få Trico på plass mellom dragene, han ble så ivrig at det nesten var litt styrete å få han til å stå i ro. Han prøver og prøver og prøver, men i dag var det nesten for mye. Når vi bare kom i hakk, så sto han så fint atte. Prøvde på å åle seg til noen gresstuster, men skjønte for at det ikke var tillatt.

Kjørte en liten økt på banen hvor vi fokuserte mye på tempo. Kjenner jeg må ha en time til for å virkelig få det helt på plass. Hvis været er fint neste uke, så tar vi det da. Fikk løsnet litt opp ettervert. Og Trico jobbet bra. Tydelig at jeg var sliten for jeg orket ikke pirke sånn som jeg pleier. Avsluttet med en deilig tur i løypa etterpå. Trico gikk godt frem og var veldig positiv.

Vasket alle bena med grønnsåpe. På venstre fremben har han ett lite sår, og på høyre bakben har han en liten hevelse. Tror ikke det er noe å bry seg om, men det er greit å være obs på det.

Lurer på hva jeg kan vaske den halen med så den ikke er så fedtete? Den er skikkelig seig. Tror den showshinen jeg har nå ikke er så veldig god.. Får bytte merke neste gang tenker jeg.

Ingen kommentarer: