onsdag 10. september 2008

Friskmeldt!

Trico har vært litt til og fra i det siste. Det er nå godt over 3 uker siden han ble behandlet i kodeleddene og hovleddene. Oppå det klarte han å vrikke det ene frembenet ute i luftegård.

I dag ble han sjekket igjen, og han er helt friskmeldt fra både behandling og påfølgende vrikking. Han kan komme ut i skoleluftegård (som han har fått lov til den siste uken) en stund fremover også, og bare alene. Han skal ikke herje og leke for mye med annen hest.

Jeg kan (eller noen som er friske og kan) begynne å sette han forsiktig igang igjen (selv om vi har vært i gang med langetøyler, så kan jeg nå ri og kjøre).

Pga at jeg har fått en kraftig forverring i min egen sykdom, vet jeg ikke helt tid dette skal bli da. Kanskje jeg må lure noen til å ri litt på han i løpet av helga.

Dyrlegen synes også han hadde lagt på seg selv om det er noen kg igjen. Hun synes han også ser litt frustrert ut over å stå så mye i ro. Begge deler er jeg HELT enig i.

Nå må bare jeg komme litt ovenpå igjen, så kan vi igjen bli ett godt team.

Fra og med i går fikk han påført 0,5 kg havre til kvelden.

Ingen kommentarer: