mandag 18. august 2008

Trico har vært hos dyrlegen.

Siden jeg er ute av drift i 2-3 uker frem i tid, fant vi ut at det var greit å gå over Trico også nå.

Trico har ett venstre fremben som er ganske skjevt. Pga min situasjon så brukes han litt uregelmessig, og det er ikke helt gunstig. Han er også en veldig følsom type, som ikke tåler så mange fysiske plager (så eier så hest?).

Derfor bestemte jeg nå at vi skulle ta en fullstendig gjennomgang med halthets utredelse med utbedøvning av ledd i frembena. De siste måndene har Trico fått skikkelig press på disse pga kjøringen.

Han hadde som forventet utslag i venstre kodeledd, og da det var utbedøvet viste han også litt utslag i høyre kodeledd, samt i tåleddene.

Han ble behandlet med hanekam i begge kodeleddene, og kortison i hovleddene. De annsatte på Epona skal ordne han for meg de neste ukene, også skal han sjekkes på nytt om 14 dager. Denne gangen tar vi muligens å behandler to ganger.

Så satser jeg på å ha en hest full av arbeidsvilje når jeg er tilbake på bena igjen.

Savner go'gutten min.

Ingen kommentarer: