søndag 10. august 2008

10.08.08: Plask, plask

Formen er som været: Dårlig. Det er ingen undskylding for å ikke trene hest..

Da vi annkommer Epona er det opphold. Da jeg går ut døra med Trico for å spenne for, sprut regner det. Ved godt mot, litt motvillig hest, spenner jeg for dyret. Dvs Katrine gjør. Så bærer det i vei. Trico er ikke noe fornøyd med tingenes tilstand; han er godværs hest.

Inne på ridebanen er Trico særdeles motvillig. Vil egentlig ingenting. Ikke gå frem, ikke stoppe, ikke gå rett, ikke gå bøyd. Rart at i det hele tatt gikk noen vei. Dessuten kom det et vesen med paraply og en hund, som var fryktelig skremmelt.. Uuu så redd han ble (ironi og sarakasme)..

Jobbet mye i skritt da jeg føler at det er noe som lugger i det venstre benet igjen. Merket det veldig godt da han ikke vil bøye seg til venstre. Det er jo tross alt det å bøye seg til høyre som er "vanskelig". Burde vel egentlig ha merket det i går da han ikke ville gå helt rett i vogna, men jeg må nok dessverre skylde på utrent øyne bak vogn.
Uansett så skrittet jeg rundt til Trico var avslappet og lydhør. Vil ikke ha noen dårlig avslutting på noentingen nå.

Spente fra, selte av Trico og vrengte jakke og hansker og hår tomt for vann. Deretter tok jeg Trico inn i hallen i longeline for å se om han var halt. Det var han. Venstre fremben lugger ørlite granne. Det var ikke helt med i planen nå altså, men det kommer heller ikke som noen overraskelse.

I morra blir det å ringe dyrlegen og fortelle at det vi har ventet på har skjedd. Så får vi ta det derfra. Håper det ikke blir så lange avbruddet fra treningen.

Ingen kommentarer: