lørdag 6. mars 2010

Det har skjedd mye på Trico fronten.

For min egen del har det vært så mye sykdom at jeg ikke har hatt overskudd til å følge opp bloggen til Trico. Det betyr ikke at hesten er borte eller glemt. Langt derifra.

Trico har blitt ridd jevnt og trutt hele tiden siden sist jeg skrev. Korte økter med mye energi 4-5 ganger i uka. Akkurat som jeg liker det. I romjula fikk jeg spent han for vogna hvor vi kjørte ei økt for Allan. Da var jeg veldig spent, og det påvirket hesten i aller høyeste grad. Samtidig gikk han da ett par runder bak ei treningsvogn for en travtrener bare for å mosjonere han på en annen måte enn bare ridning.

I januar fikk han 4-5 ukers ferie på gårdsbesøk hos ei venninne. Han trengte litt fri, jeg trengte litt fri fra planlegging, og høvene hans hadde godt av å gå uten sko en periode. Det er bare på vinteren når det er snø ute at det er mulig for Trico sin del. Han storkoste seg.

Vel nede på Epona er det nå ei mor og ei datter som har hoved ansvaret for Trico 4 dager i uka. De dagene ordner de alt med hesten, og jeg er veldig trygge på at de er flinke med han. Får jevnlige oppdateringer på hvordan det går. De rir begge to på time med Trico også er de veldig glade i å ri på tur. Kan se for meg at Trico setter pris på det. De resterende dagene er det nå Katrine som har ansvar for hesten. Det har dessverre måtte blitt sånn siden jeg ikke selv har mulighet til å følge opp hesten. Er innom med jevne mellomrom for å fylle på med gulrøtter. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glad for å høre at Trico har det bra!

Marie og Bestas

fru mor sa...

Hilsen og stor klem til deg og Trico