onsdag 26. august 2009

26.08.09: Kjøreøkt og rideøkt.

Endelig var det sol og blå himmel. Så det var bare å komme seg i stallen så fort det lot seg gjøre. Fikk hjelp til å spenne for Trico for å kjøre en liten økt på ridebanen samt en liten tur. Det er en stund siden vogna har vært på, men begge de to siste gangene vi har kjørt har vi fått hjelp av dyktige instruktører. I dag satte jeg det sammen til noe Trico og jeg kunne bruke. Siden Trico opprinnelig skulle gå i rideskolen i kveld igjen, så ble økta heller kort, og avsluttet med en roligskrittetur i løypa.

Senere så jeg at Lisabeth (som skal ri Trico på stevne på lørdag) har satt inn sin egen hest i rideskolen i steden for Trico, for å få en økt med Trico for å øve på nedsittingen i trav. Det er rimlig mye rygg i gutten når han går, så da kan det være greit å ha prøvet før man skal i ilden. For er formen min sånn at jeg kan trene Trico, ja da prioriteres det før noe som helst annet. Det er ikke mange dagene jeg regner med å klare å bruke han selv, derfor vil jeg være nøye med å ikke låne han bort de dagene det er åpent for at jeg kan klare det. Været har mye å si når vognen skal på.

Fikk tilbakemelding på at Trico hadde oppført seg kjempebra på ridetime i går også. Han gir en god ridefølelse, og det tror jeg nok rytterene fort merker hvis de bare lar gutten få gjøre jobben sin. Moro at det går så bra.

Ingen kommentarer: