onsdag 3. juni 2009

Morgenkjøretur.

Før klokka den var ni til morraen i dag, så var jeg klar i stallen. Våknet i halv syv tiden og var overbevist om at den var ni.. Så feil kan man ta. (Har 40 min kjøretur til stallen, + mitt eget morrastell). Trico var allerede ute, og hadde lagt seg godt tilrette i sanden i luftegården. Det er gutten som vet å ta vare på gode sandbad.

Han ble villig med meg inn, og vi fikk gitt han en middels god børst. Når hesten omtrent tar med seg hele undelaget i luftegården inn, så har man ikke mange valg. Heldigvis har jeg lært meg noen teknikker sånn at støvet ikke kommer rett på meg. Det går sånn tålig. Ferdig børstet var det frem med selen. Trico ble strålende glad når han så hva som sto på programmet. Fikk så hyra inn en hjelper til å spenne for. Og så bar det ut.

Kjørte først ei økt på banen. Ikke så lenge da jeg ikke er helt i slag. Det blir bare klabb og babb. Han var positiv og jobbet bra. Fikk han ikke så godt igjennom som jeg liker, men han fulgte begge tømmer greit, og gjorde jobben sin. Siden han har hatt en veldig rolig helg, bestemte jeg meg for å ta noen runder i løypa. Det gikk veldig bra. Veldig ivrig, og irriterer seg grønn over fluer/knott. Møtte en SVÆR maskin, men det var den mest naturlig ting i verden. La seg godt på i travet, men skritten var litt seigere enn hva jeg liker. Det kan veldig gjerne ha noe med at det er varmere nå. Han blir fort litt dorsk da. Ellers ser han ut til å være i god form. Tar det litt rolig med kjøringen nå, siden det er gått noen uker siden han har gått jevnt mellom draga.

Etterpå sjekka jeg om grount tieden fremdeles hang ved, og det gjorde den. I vaskespiltet under spyling. Jeg skjønner at han blir veldig ivrig når vi skal ut å kjøre, men jeg skjønner ikke hvorfor ikke stå kommandoen virker like bra der. Håper å få kjørt såpass mye fremover at han nesten blir litt lei. Eller hvertfall sånn at ikke det er jul og nyttårsaften på en gang. Litt lungnere når vi drar ut, og litt mer action når vi er i gang hele veien. Noen som sa det var pga manglende trening?? Jeg vet, jeg vet.

Ingen kommentarer: