fredag 26. juni 2009

25.06.09: Hengertrening på kvelden.

Endelig fant vi ut hvorfor Trico er blitt litt vanskeligere å laste. Han har blitt redd for å rygge av hengeren. Det henger nok sammen med at han etter den ene turen fikk litt dårlig tid når han skulle av, og slo bakbena en smule. Han liker ikke å slå seg.

Vi holdt på en god stund før jeg var fornøyd. Siden jeg er så svak i hendene for tiden (vi snakker så svak at å holde ett vannglass kan være tungt) så klarte han dessverre å dra leietauet ut av hendene på meg ett par ganger. Det var ikke noe gøy. Men nå vet vi hvordan vi skal løse problemet, og det vil nok ikke ta lang tid før Trico er sitt gode gamle jeg å laste. Vi må bare prioritere å trene.

Det trengs å trene litt leietrening og press og ettergift trening. Trico er blitt litt "død" for signaler gjennom grima. Håper jeg skal få tatt noen økter i løpet av helga. Trico må bli litt mer oppmerksom på meg og mitt. Samt at grima faktisk betyr noe. Jeg vil ha en lett lett hest å håndtere som ikke drar av gårde med en gang han ser muligheten til det. Det er nemlig ikke lov.

Ingen kommentarer: