søndag 24. mai 2009

Flinke Tricoen.

Det tar noen dager før jeg er helt inni dette ridegreiene igjen. Har jo egentlig lagt hele ridingen på hylla. Men nå begynner Trico å bli så sterk at det er lettere for meg å ri han. Allikvel krever det at jeg har noe teknikk for å få det inn. Det som er så bra er at teknikken kommer ganske fort tilbake nå som jeg har sittet på han noen dager på rappen. Så i løpet av ett par uker burde vi fungere fint sammen. Vi tar det stille og rolig, men ikke mer stille å rolig enn at hesten er litt svett under gjorten, og jeg gjennomblaut. Hehe. Men det er en god følelse når jeg faktisk klarer å løse han opp igjennom alle gangartene. Selv trav som jeg egentlig ikke klarer å ri i det hele tatt. Håper og tror det ikke vil ta mange dagene før musklene er noe bedre. Jeg spiser bra om dagen, og formen kjennes også god ut. Så forholdene ligger til rette for gode økter. Bare været fortsetter å være bra.

Ellers har jeg endret litt i fôrplanen til Trico. Nå får han:
Champion Energi: 3kg
Grovfôr: 10 kg
Olje: 3 dl
Betfiber: 0,5l (økende til 2)
vitaminer
1-2 pose gress hver dag (beitetilvenning)

Ingen kommentarer: