tirsdag 13. januar 2009

Katrine red. Flinke Trico.

Etter at Katrine var ferdig med sprangtime på Sandy var det bare å få hevet henne opp på Trico for litt undervising. Er omtrent det nærmeste jeg kan komme fra å ri Trico selv det.

Han var litt trykkete i starten, og Katrine var litt spent. Med litt tips og vink så fikk vi løsnet litt på de begge to. Plutselig kom Katrine på å ri utvendig side på han, og boms var hesten på plass. Jobbet litt versader samme med fremdrift, og det ble riktig så bra. Katrine klarte å sitte stille med hele seg, og hesten fikk plass til å gjøre jobben sin. Sånt liker jeg. Katrine er så fin å undervise. Hun bare gjør som jeg sier og da går ting veldig bra. Kjenner hesten min godt jeg. Også vil jeg at han skal rides på en sånn måte at det kan overføres til kjøringa.

I morgen er det sykehus. Så håper jeg at formen blir såpass bra i neste uke at jeg kan spenne for vogna å få kjørt litt. Jeg må innrømme at jeg har begynt å kikke litt på 4hjuls vogner.. Men de er så dyre at det kommer nok bare til å bli kikking leeeeeenge.. Men det er lov å kikke og drømme. I jula bestilte jeg en carbon kjørepisk til en unevnelig sum.. Håper den gjør at jeg kan klare å kjøre med kjørepisk. Hvis ikke blir jeg skuffa.

Lørdag fikk jeg hjelp av Anne Grundvig som viste meg hvordan man holdt enhåndsfatning, og hvordan man brukte den. Fikk tørrtrene litt, og når pisken kommer skal jeg tørrtrene med både tømmer og pisk.. Det kan jeg tenke vil se noget latterlig ut.. Sitte på en stol, tømmer til en annen stol og en lang kjørepisk... Godt jeg bor i annen etasje med mindre innsyn.. Får trekke ned persiennene også kanskje..

Ingen kommentarer: