tirsdag 30. desember 2008

Tømmkjøring med enhåndsfatning og pisk.

En virkelig aha opplevelse i dag. Er ikke så ofte man får dem, men når de kommer ja da er det helt fantastisk. I går gikk jeg henn å bestilte meg en carbon kjørepisk. De er lette i vekt, så jeg håper at det vil gjøre at jeg vil klare å bruke den. Derfor fant jeg ut at det var på tide å prøve seg med kjørepisken "på nakken"..

Inne i ridehallen var det mye folk i dag. Men vi har god styring, så det er ingen hindring. Pisken var helt uvurderlig. Det gjorde jo alt så utrolig mye enklere. Både versader og kontraversader gikk som en lek nedover langsiden. Også det å rette ut og gå annen versade fikk strålende. Det å legge pisken inntil når jeg ønsket å gå en volte i stedenfor versade var kjempedeilig. Og alt gikk egentlig som en lek. Faktisk så bra at flere stoppet opp å spurte om ikke dette var bra. *glis*.. Så da fikk jeg jo selvføgelig fortalt at egentlig så skulle man kjøre med enhåndsfatning (tømmene i en hånd) og pisken i den andre. Og spørsmålet kom jo rimlig kjapt om det var noe vi klarte. Så da var det jo bare å prøver. Og jammen meg så fikk vi det til også *ennå større glis*. Også her klarte vi å gå versader og kontraversade på samme langside. Samt volter og vendinger. Utrolig moro.

Men egentlig så skulle vi trene på stå kommando. Den trener jeg meg klikking og rosiner. Har vært litt slapp i det siste, og det merkes utrolig godt at det har sklidd ut. Det fikk vi heldigvis en god økt på i dag. Til slutt kunne han stå mens jeg rettet på selen, gikk over til andre siden, gikk helt ut på tømmene på begge sider, samt når jeg gikk bak og gjorde meg klar til å "kjøre". Det har vel egentlig vært der jeg har slurvet mest. Nå gjelder det bare å fortsette å trene på det i det daglige. Trico er veldig glad i rosiner. (Takk for tipset elx).

Ellers så fikk jeg dyrlegen til å ta en titt på balletrøkket til Trico. Det ser mye bedre ut, men det ser ut som om en del av hoven kommer til å bli støtet vekk. Da er jeg redd vi må til å støpe og sko på bakbenet. Heldigvis slapp jeg å styre noe mer med bandasjer og greier. Det er noe styr uten like å bandasjere hoven. Så nå håper jeg det ordner seg så greit som mulig.

Ingen kommentarer: