torsdag 23. oktober 2008

Longering på dagen, ridetime på kvelden.

I dag var jeg i stallen på formiddagen bare for å være litt sammen med Trico. Handlet inn noen epler på veien som vi kunne kose oss med.

Taugrime og longetau ble med inn i hallen sammen med eplene. Jobbet med å få han til å strekke overlinja samtidig som han bøyer seg innover på sporet i starten. Skikkelig ukult sier Trico, men med klikkertrening og eplebiter så blir han motivert til det meste..

Jobbet også litt med fatningene i galoppen. Wææææ han er sprek! Hopp og sprett og tjo og hei. Vi trener litt på at han skal speile meg, men i dag ble det rent for mye. Så blir jeg litt "stor" i kropps språket mitt, og fatningene blir til full fres galopp med bukk.. Etterhvert som han fikk ut overskudds energien (han har fryktelig dårlig kondis) så ble fatningene litt mer kontrolerte..

Som avsluttning travet han med nesa i bakken med bare avstopping for klikk og eplebit. Moroklumpen.

Klikkertreningen har endret seg nå. Tidligere har han bare vært masete og oppå meg. Men i dag så stoppet han pent ute på volta og ventet til jeg kom hen å ga han eplebiten. Veldig ulikt Trico i grunnen. Han pleier jo å være SÅÅÅ ivrig etter å få belønningen. Og eplebiter er virkelig Belønning med stor B altså...

Martine red på ridetime på kvelden. I løpet av neste uke håper jeg at jeg skal få innordnet henne i bloggen sånn at hun kan skrive det hun gjør selv. Moro å lese litt hva som skjer med de to. :)

Ingen kommentarer: