lørdag 4. oktober 2008

03.10.08: Longsjering med ridning barbak.

Tenkte kanskje at Trico hadde litt mye energi til overs. Derfor ble Innspenningsutstyr funnet frem og Katrine satt til børsting. Den planlagte seriøse longeringa gikk fort over til å bli "treningslek". Innspennings selen ble tatt av og klikking ble saken. Først klikket jeg Trico når han gikk fint i traven (heve ryggen og gå i ettergift). Så gikk jeg over til å klikke galoppfatninger. Litt tull og tøys ble det. Men bare av sånn energi at jeg selv synes det var moro.

Da jeg skulle skritte han av hadde vi holdt på litt lengre enn planlagt. Så skikkelig avskritting måtte til. Derfor var det ut å hente hjelm og tøyler og boms oppå ryggen. Jeg klarer ennå å komme opp fra stol på egenhånd. *stolt*.

Og når jeg først var kommet opp, så måtte vi jo leke oss litt med versader og traverer. Tror låsningen i venstre hofte (eller der) har kommet tilbake. Traverer hvor han skal trå inn med venstre bakben går litt trått.. Dæ så fin han var i hånda ellers. Myk og smidig.

Dog ikke så god å sitte på uten sal, men det har han heller aldri vært. Litt spiss i ryggen kanskje. Det er utrolig deilig å sitte på Trico. Han tar så vare på meg...

Ingen kommentarer: