onsdag 17. september 2008

Kjøreøkt med fotograf.

I dag var Siri med som fotograf når jeg kjørte. Trico ble pusset og stelt etter alle kunstens regler, halen ble flettet og han fikk på hvite bandasjer.

Trico blir flinkere og flinkere til å gå inn i dragene. I dag måtte vi bare prøve to ganger. Stiller seg så fint opp, og kan flyttes bare bittelitt ved behov. Kjempestas.

Voltet først ett par ganger på plassen der vogna står før vi kjørte ned på den asfalterte plassen. Der kjørte vi litt volter og vendiger og prøvde å få den høyre skuldra på plass. Det er ikke like lett. Det ble sakte med sikkert bedre. Trico var super ivrig!

Kjørte så opp på ridebanen hvor vi jobbet litt i trav og galopp. Hadde flere gode skrittepauser. Trico var superpositiv og etterhvert fikk jeg skuldrene hans godt med meg. Det er utrolig vanskelig da jeg kjører uten pisk. Tømmene er alt jeg har å påvirke med. Han var veldig frem frem frem, men det var ikke noe problem med halvparader eller overganger. Trico var tydelig glad for å få galoppert litt, var skikkelig bounsi i stegene sine. Ørene på topp og veldig lydig og fin. Flinke flike kjørehesten min. Fikk strekt godt på overlinja innimellom, og tidvis fikk vi også til noen fine volter. Han faller fremdels inn, og skyter utvendig skulder ut. Etter litt jobbing blir det bedre og bedre.

Hvis været fortsetter å være fint, så satser jeg på kjøring på fredag eller lørdag også. Gleder meg! I morra blir det bare stell og mulig en leietur ol. Han var jo så flink i dag. Skal passe på at det ikke blir for mye nå.

Det ser ut til at det går bra med overgangen til Champion fôr. Må si jeg er litt skaptisk til hele det fôret, men sånn er det bare. Har hatt en liten dø periode med gulrot leveringa nå, men skal ta meg sammen i morra. Han får fortsatt olje, og kommer til å fortsette med det. Turen på skrittebåndet hver morgen ser ut til at han trives med. Enn så lenge så fortsetter vi med det. I løpet av neste uke tror jeg at jeg skal øke fôret en smule. Legge på ennå litt mer havre tenker jeg.

Ingen kommentarer: