tirsdag 30. september 2008

29.09.08: Martine red.

Trico hadde oppført seg som en bølle da hun skulle spenne fast salen, men hun hadde ordnet opp i det. Helt klart at det er ett spørsmål om hvem som er leder, Trico leet ikke på ett øre når jeg gikk inn i boksen å dro i salgjorden... Han ble satt på en gouge for å hjelpe Martine litt.

Ridingen gikk veldig bra. Martine er en lydhør elev, og gjør så godt hun kan. Noen ting er enkelt, andre ting er vanskelig. Jeg synes det er lurt å gi elevene litt utfordringer, og siden jeg vet så godt hva Trico er god og dårlig på, så er det bare ennå letter.

Jobbet mest på en stor storvolte på utebanen. Der måtte Martine passe på å få volten rund. Ikke alltid like lett på Trico, men det kom seg etterhvert. Jobbet mye med å rette opp sitsen og å få en riktig plassering i salen. Må finne på noen lure øvelser der. Martine har en tendens til å falle frem, men hun er utrolig flink til å rette seg opp og huske på det selv. Nå er Trico også en hest som det er lett å huske det på; faller man for mye frem så "mister" han fremdriften...
Martine fikk også en hurtig innføring i sjenkelviking. Først i skritt, så i trav. Litt start problemer innimellom, men til å være første forsøk så må jeg si hun er utrolig flink. Om ett par uker eller så, rir hun sjenkelvikninger til den store gullmedaljen. :-D

Etter timen sendte jeg Martine og Trico ut på tur sammen med en annen rytter fra stallen. Det gikk fint, Trico reagerte litt på traverene som kom forbi.. Igjen ett leder problem.. Raringen.

Ingen kommentarer: