mandag 11. august 2008

11.08.08: Bare skritt og Probiotika.

Startet dagen med å ringe dyrlegen. Det var hennes valg å ta telefonen selv om hun har ferie (til mitt forsvar, jeg trodde hun var tilbake på jobb denne uka). Trico viser tydelig tegn på at det er det samme venstre frembenet som trøbler. Siden BS har ferie, ble vi enige om å vente det hele ann noen dager. På onsdag skal BS uansett måle ponnier til NM dressur, så da skulle hun nok få lurt inn en titt på Trico etterpå. Uansett så skulle jeg bare bruke han til hans smertegrense (som er MEGET tydelig) frem til da. Så fikk vi ta en avgjørelse om noe skal gjøres etter NM. Ellers så er Trico ram i matfatet for tiden. Han får fri tilgang på godt grovfôr, og det er noe han setter stor pris på.

Ettersom økten i går var særdeles misslykket fikk jeg det rette sparket i rompa til å sele på og ut på tur. Selv om ting ikke er helt kurant, så kan det være lurt å se det ann dagen etter også. Så ved hjelp av to snille ansatte på Epona fikk jeg spent for Trico. Ett helt annet humør på han når ikke regnet lager vanndammer på oss.
Tok en runde rundt Epona og den korteste sløyfa i løypa. I nedoverbakkene er det ingen tvil om at det lugger litt i frembena, har aldri sett han sette seg så mye. Han gikk villig på alikevel, og da vi ble forbikjørt av noen travere synes han også at vi burde øke tempoet litt. Det er ett godt tegn. Selv etter ei kort runde blir han litt svett etter seletøyet. Jeg må nok bli flinkere til å børste..
I posten i dag annkom det en pakke med Probiotika. Det er melkesyrebakterier som skal hjelpe med å få gang i fordøyelsen til Trico. Håper det vil hjelpe litt på det meste akkurat nå. I dag hadde han igjen fått vabler i pelsen. Ikke like mye som sist, men dog. Det klør nok litt også. Rart smakte stoffet uansett.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Testing testing.

Anonym sa...

Mer testing. Må bare få disse kommetar feltene til å virke.