tirsdag 24. mars 2009

Longering.

Nå er det en stund siden Trico har gjort noe som ligner arbeid. Han har bare hatt fri, og stått og spist mat.. Nesten så han er litt vommete jo.. Nå er endelig jeg i litt fart igjen, så nå er det full rulle igjen.

I dag var det begynt å skumre før jeg kom i stallen, så det ble å sette på longegjort og innspenning for å longere litt. Etter at jeg har blitt ennå flinkere til å longere er jeg ennå mer fornøyd med å bruke rette innspenningstøyler. Trico svarer virkelig bra på de når bare jeg jobber riktig. Ingen longering hvor lineføreren ikke jobber her nei. Riktignok er det hesten som jobber mest fysisk, men jeg må tenke mye på kontakten og hvordan jeg forholder meg hele tiden. Trico jobbet ganske bra til å ha stått en stund. Litt småstiv her og der, men ikke noe uventet. En bil som startet opp i mørket laget høy haleføring og passage gang ett par runder, men stort sett oppførte han seg fint. Som vanlig falt han ut når han gikk på høyre hånd, og inn når han gikk på venstre. Det ble ikke helt bra, men definitvt mye bedre. Fatningene på stemmekommando satt veldig fint.

Moro å trene litt hest igjen. Er formen fin i morgen skal jeg kjøre hest håper jeg.

Ingen kommentarer: