tirsdag 3. mars 2009

Kjøreøkt!!

Eeegentlig var planen bare å leie litt rundt og drive litt bakkearbeid/leietrening i dag. Men i bilen inn så lurte Katrine på om ikke ho og Helene skulle hjelpe med å få spent Trico for vogna sånn at jeg fikk kjørt.. Egentlig trakk jeg litt på det siden formen er laber, men da det ikke var noe særlig med folk på Epona så fant jeg ut at det hadde vært moro.

Trico og jeg kjørte i 40 minutter (!) inne i ridehallen. Han var som vanlig superpositiv når han fikk på vogna, og jobba seg lett svett. Mye trav arbeid og øvelser for å få på plass den høyre skuldra som stadig er på tur, samt noen galoppoverganger. For første gang lot jeg Trico få strekke seg litt i galoppen ned langsidene siden jeg var alene i ridehuset. GØY GØY GØY sier Trico, selv om det også er litt tungt. Han løsnet fint på begge hender til slutt, og jeg var strålende fornøyd bare med å få kjørt. Pisken måtte jeg legge fra meg pga den rett og slett var for tung å holde i dag. Men Trico var så fremme at det ikke var noe problem. Blir litt mer arbeid med den høyre skuldra når jeg ikke kan "jage" den inn med pisken, men det gikk seg fint til.

Utrolig moro. Og det er gøy at jeg har venninner som hjelper med det praktiske sånn at jeg får kjørt selv om jeg egentlig ikke orker. Tusen takk!

Ingen kommentarer: